Thursday 1 August 2013

BUCKETLIST | THAILAND



En er kan weer een land van mijn bucketlist af! Ik ben vanochtend teruggekomen uit Thailand, mijn eerste keer in het Verre Oosten. Het is tussen de 11 en 12 uur vliegen met 5 uur tijdsverschil dus ik ben een beetje jetlagged maar op zich is het te doen. 


Het was een hele bijzondere ervaring en ik ben heel blij het meegemaakt te hebben. Het is er echt heel anders dan hier. Overal op straat wordt eten bereid op open vuur, het verkeer is erg druk en motors en tuk-tuks rijden overal kris-kras door heen. De mensen zijn heel aardig en doen heel erg hun best om te zorgen dat je tevreden bent. 


Wij waren met 333-travel en hebben de highlights-tour gedaan. Die bracht ons oa. in Bangkok, Chiang Mai, de River Kwai en Hua Hin. Persoonlijk hou ik van grote steden dus vond ik Bangkok het leukst, maar de andere plekken waren ook zeker de moeite waard. Op de eerste foto staat een deel van de Emerald Buddha Temple in Bangkok. We hebben gedurende de hele reis vrij veel tempels gezien. De foto hierboven laat de Floating Market zien, ook heel bijzonder, waar mensen hun waar verkopen vanaf bootjes op het water.


In Chiang Mai kon je op olifanten rijden en tijgers aanraken en met ze op de foto gaan. Dit waren ook echte hoogtepunten van de reis. Ik heb ook een aantal Thaise woordjes geleerd. Ik weet niet zeker of ik ze goed schrijf, maar zo klinkt het ongeveer: kapkunka is dankjewel, sawadika is een begroeting, chiang is stad, mai is nieuw en chang is olifant. Ka zeg je na een zin als je een vrouw bent en krap als je een man bent. Dit is ongeveer wat ik opgepikt heb. Het schrift is erg mooi, maar voor mij natuurlijk onbegrijpelijk haha.
Nog iets wat opviel was dat er echt overal veel Nederlanders waren. Er was zelf een klein hotel waar zo ongeveer alleen maar Nederlanders waren!


No comments:

Post a Comment